søndag 29. mars 2009

På en søndag rett før påskeferien

Helgen har gått alt for fort og lite har blitt gjort. I uka som kommer er det prøver og en engelsktentamen, og lesing er egentlig høyst nødvendig. Det er bare synd at selvdisiplinen ikke sitter helt lenger. På fredag bestemte jeg at "denne søndagen skal jeg få unnagjort alt av lesing til prøver og lekser som ikke er gjort ferdig", men det er lett å sette seg for høye mål, det er helt klart. Søndagen kom litt for fort, èn hel time ble tatt fra oss nå som vi har gått over til sommertid, og alt ble litt knotete. Hva skal man gjøre når geografiboka ligger og brenner på skrivebordet og tre eksemplarer av en fransk tekst ligger spredt utover gulvet, og bare venter på å bli tatt opp? Tja, nesten ingen verdens ting.

Jeg ble selvfølgelig distrahert av alle mulige ting, deriblandt det faktum at det snart er påske! Det kommer til å bli så himmelsk med 10 hele dager fri, det går ikke an å fortelle hvor mye bedre alt vil bli. Men uansett. Lekser og slikt er i fyr og flemmer, og jeg greier ikke å få gjort det. I løpet av en hel søndag har jeg altså lest kanksje 3 sider i geografiboken og jeg har ikke rørt franskarkene, som forøvrig skal brukes på skriftlig prøve på tirsdag... Dagen har jeg brukt på å gå til til Bærums Verk for å spise is og bolle! Nam nam.


Jeg tror nok tanken på ferie har sunket litt for dypt inn, for hjernen har gått i feriemodus allerede. Nå er det bare å håpe at ting ikke går alt for galt denne siste uken før påskeferien.

1 kommentar:

PernilleHS sa...

Haha, jeg kjenner meg igjen i det du sier!